ufirmy.pl

Blog tematyczny o biznesie, finansach i pracy.

PracaRozwój osobisty

Organizacja pracy – jak to ogarnąć?

Organizacja pracy – jak to ogarnąć?

Organizacja pracy jest niesamowicie ważna i w dużej ma związek z samodyscypliną. Niezależnie od tego, czy wychodzimy do biura, czy obowiązki zawodowe wykonujemy zdalnie, dobry plan to podstawa. Obecnie wiele osób boryka się z brakiem organizacji czasu pracy, szczególnie w przypadku, gdy swoje obowiązki zawodowe wykonujemy poza biurem. Chociaż praca zdalna jest bardzo wygodna, pozwala zaoszczędzić czas na dojazdach, a więc także pieniądze, to niestety ma też pewne ciemne strony.

Praca zdalna – jak się zorganizować?

W czasie pandemii wiele osób przeszło na zdalny tryb pracy i prawie połowa z nich nie wróciła już do biur. Przedsiębiorcy zorientowali się, że ich firmy mogą dobrze funkcjonować bez fizycznej obecności pracowników. Chociaż w przypadku niektórych stanowisk praca z zacisza własnego domu nie wchodzi w grę, to informatycy, programiści, marketingowcy, pracownicy dużych korporacji, mogą wykonywać swoje obowiązki bez wychodzenia z domu.
Praca zdalna wymaga jednak od nas dużej samodyscypliny, w końcu w domu zawsze jest coś do zrobienia, przez co czas pracy potrafi rozciągnąć się na cały dzień. Nie możemy przecież w czasie pracy wieszać prania, robić obiadu, czy sprzątać w domu. Ważne jest to, aby obowiązki domowe odłożyć na później. Tylko w tym wypadku będziemy w stanie znaleźć balans pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.

Metody pomocne w organizacji pracy

Obecnie w internecie można znaleźć dużo cennych wskazówek i porad w zakresie tego, jak lepiej się zorganizować. Ponieważ są to informacje ogólnodostępne, bez wątpienia warto z nich skorzystać i wypróbować poszczególne techniki. Być może za pierwszym razem nie trafimy na sposób, który w naszym przypadku zadziała, jednak warto testować różne rozwiązania. Kluczowe jest także nasze nastawienie i zaangażowanie, w końcu musimy chcieć zmienić nawyki na lepsze.

Ciekawym rozwiązaniem może okazać się technika pomodoro, która jest dość popularna i ceniona. To tryb pracy polegający na wykonywaniu swoich obowiązków zawodowych przez 25 min, po tym czasie następuje przerwa 5-minutowa, następnie znowu wracamy do pracy i tak w kółko. Dzięki pracy w blokach 25-minutowych będziemy w stanie utrzymać koncentrację, co więcej unikniemy przemęczenia. Ważne jest to, aby podczas 5-minutowej przerwy nie robić nic związanego z pracą, warto rozprostować nogi, przejść się po mieszkaniu, nalać sobie szklankę wody. Po 4 blokach pracy należy robić sobie dłuższą 15-30-minutową przerwę. Technika pomodoro jest skuteczna, jednak nie zawsze za pierwszym razem taka forma pracy się powiedzie. Trzeba próbować do skutku i szukać rozwiązań, które będą dla nas najlepsze.

Organizacja czasu pracy nie jest prosta, szczególnie jak mamy tendencje do prokrastynacji, czyli odkładania w czasie zadań do wykonania. Warto jednak podejmować próby zmiany nawyków, dzięki temu będziemy bardziej zadowoleni z siebie, nasza praca będzie efektywniejsza, co więcej zyskamy więcej czasu dla siebie, który będziemy mogli wykorzystać na swoje hobby.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.