Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Jak inwestować w akcje?

Biznes Data publikacji - 4 listopada 2022 Autor - Redakcja ufirmy.pl
Jak inwestować w akcje

Inwestowanie w akcje to zdecydowanie najpopularniejsza forma gry na giełdzie. Na czym dokładnie polega? Czym różni się spekulacja od inwestowania długoterminowego? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Inwestowanie w akcje – na czym to polega?

Jak wspomniano we wstępie inwestowanie to najpopularniejsza forma gry na giełdzie. Polega ona na zakupie akcji emitowanych przez spółki akcyjne bądź komandytowo-akcyjne z zamiarem ich późniejszej odsprzedaży z zyskiem. Jego uzyskanie jest możliwe dzięki wzrostowi wartości akcji w momencie sprzedaży w stosunku do ceny ich zakupu. Inwestowanie w akcje powinno odbywać się zgodnie z przyjętą wcześniej strategią, którą może być zarówno spekulacja (inwestowanie krótkoterminowe), jak i inwestowanie długoterminowe.

Jak zacząć inwestować w akcje?

Inwestowanie w akcje to forma gry na giełdzie, która jest dostępna praktycznie dla każdego. Wynika to z faktu, że zakupu akcji można dokonać poprzez rachunek maklerski, który można otworzyć u brokera. Przykładem w tym przypadku może być Saxo, czyli broker umożliwiający inwestowanie w akcje notowane na wielu światowych giełdach. Po otwarciu konta maklerskiego należy go zasilić, czego można dokonać poprzez przelew z rachunku bankowego. W tym momencie można zacząć kupować akcje, jednak warto najpierw przyjąć odpowiednią strategię inwestycyjną, co pozwoli weryfikować konkretne spółki oraz kupować akcje, które przyniosą zysk. Jak wygląda zakup akcji od strony technicznej? Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w artykule opisującym kwestie, które warto wziąć pod uwagę przy wyborze rachunku maklerskiego.

Spekulacja, czy inwestowanie długoterminowe – różnice

Jak już wspomniano decydując się na inwestowanie w akcje należy przyjąć odpowiednią strategię inwestycyjną, której realizacja pozwoli osiągnąć założone cele. W tym miejscu warto zaznaczyć, że skuteczna może być zarówno spekulacja, jak i inwestowanie długoterminowe. Czym więc różnią się oba podejścia? Przede wszystkim horyzontem czasowym inwestycji, ponieważ w przypadku spekulacji akcje sprzedawane są z reguły w dniu zakupu (max. w ciągu kilku kolejnych dni). Długoterminowe inwestowanie w akcje nie ma bliżej określonego horyzontu czasowego, co sprawia, że nie wymaga również ciągłego śledzenia notowań giełdowych. Wynika to z faktu, że inwestor analizuje swój portfel oraz dokonuje ewentualnych zmian w jego składzie raz na kilka miesięcy. Co jeszcze odróżnia spekulację od inwestowania długoterminowego? Odmienne są w tym przypadku także narzędzia wykorzystywane przez inwestorów. Spekulanci korzystają bowiem z analizy technicznej, która opiera się na interpretowaniu wykresów historycznych oraz wskaźników odzwierciedlających aktualną sytuację na rynku. W przypadku inwestowania długoterminowego wykorzystywana jest natomiast analiza fundamentalna, która skupia się na sytuacji spółki na rynku oraz możliwościach jej rozwoju.

Podsumowując należy stwierdzić, że inwestowanie w akcje to rozwiązanie, które każdy może samodzielnie wypróbować. Przemawia za tym prostota zakupu akcji oraz niski próg wejścia w inwestycję, ponieważ inwestor może kupować nawet pojedyncze papiery wartościowe.

Artykuł sponsorowany

Znaczenie networking w rozwoju kariery zawodowej

Redakcja ufirmy.pl

Nasi redaktorzy na ufirmy.pl to zespół doświadczonych profesjonalistów, którzy pasjonują się tematyką biznesu, finansów, pracy, technologii oraz rozwoju osobistego. Każdy z naszych redaktorów posiada bogate doświadczenie i specjalistyczną wiedzę w swojej dziedzinie, co pozwala nam dostarczać czytelnikom treści o najwyższej jakości. Nasz zespół skupia się na regularnym publikowaniu artykułów, które nie tylko są interesujące, ale także praktyczne i wartościowe dla naszej społeczności czytelniczej. Jesteśmy tu, aby dostarczać najnowszych informacji, cennych porad oraz inspirujących treści, które pomogą naszym czytelnikom rozwijać się zarówno w sferze biznesowej, jak i osobistej.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?